
Fabory en SCSN: Efficiëntie en Groei door Automatisering
Fabory, marktleider in de Benelux op het gebied van bevestigingsmaterialen, omarmt de kracht van automatisering om zijn processen te verbeteren en een hogere servicegraad te bieden. Branco Kloosterman, functioneel integratie specialist bij Fabory, is verantwoordelijk voor de integratie van systemen met klanten, waaronder EDI-integraties via het SCSN netwerk.
Automatisering van de Orderflow met SCSN
SCSN speelt een sleutelrol in de automatisering van de orderflow en documentverwerking bij Fabory. "We gebruiken SCSN voor het automatiseren van de orderverwerking en het verzenden van orderbevestigingen, paklijsten en facturen richting klanten. Dit versnelt de verwerking en verhoogt de betrouwbaarheid," legt Branco uit. Andere systemen zijn vaak niet voor alle klanten geschikt, waardoor er vaak manuele aanpassingen gedaan moeten worden. Dankzij de geautomatiseerde processen via het SCSN netwerk kan Fabory snel reageren op klantbehoeften en tegelijkertijd een hogere service bieden. De productiviteit is enorm verhoogd, waardoor Fabory zijn klanten sneller en beter kan bedienen.
Van Handmatig naar Geautomatiseerd
Vijf jaar geleden zette Fabory de stap naar SCSN, en vandaag plukt het bedrijf nog steeds de vruchten van deze beslissing. “In 2024 hadden we al ruim 25.000 orderlijnen geautomatiseerd. Vooral bij orders met veel orderregels is de tijdwinst enorm," vertelt Branco. Dankzij de integratie met SCSN kunnen nieuwe aansluitingen snel worden gerealiseerd, vaak in slechts vijftien tot dertig minuten. "Dit maakt het systeem veel sneller en eenvoudiger dan andere alternatieven," zegt Branco. Zo kan Fabory sneller inspelen op de behoefte van klanten, wat hun concurrentiepositie versterkt.
Efficiëntie aan de Klantzijde
Ook aan de klantzijde heeft de automatisering zijn voordelen. "Klanten kunnen afwijkingen in bijvoorbeeld prijs of aantallen met één druk op de knop accepteren of afwijzen, waarna de gegevens direct in hun systemen worden verwerkt. Dit verhoogt de snelheid en nauwkeurigheid aanzienlijk," zegt Branco. De automatisering van de orderverwerking maakt het proces voor zowel Fabory als de klant veel efficiënter, en draagt bij aan een snellere en meer foutloze afhandeling van bestellingen. Daarnaast kunnen onze klanten hun goederen inname proces automatiseren met behulp van de digitale paklijsten. Hiermee komt tijd vrij om samen de integrale processen te verbeteren en elkaar te versterken in de keten.
SCSN Promoten naar Klanten
Fabory promoot SCSN actief naar klanten die nog geen gebruik maken van het netwerk. "We raden altijd aan om SCSN te gebruiken en brengen klanten in contact met de SCSN serviceproviders. Ze kiezen een serviceprovider die het beste bij ze past. Eenmaal aangesloten en direct digitaal zaken doen met alle aangesloten relaties, dat is de kracht van SCSN. Vorig jaar hebben we een video opgenomen waarin we onze ervaringen delen, zodat anderen kunnen zien hoe ze hiervan kunnen profiteren," aldus Branco. Het doel is om zoveel mogelijk bedrijven te helpen om de voordelen van SCSN te benutten zodat de samenwerking binnen de keten geoptimaliseerd wordt.
Internationale Groei en Toekomst
Fabory ziet veel toekomst in SCSN, niet alleen in de Benelux, maar ook internationaal. "We hopen dat onze klanten in bijvoorbeeld Polen, Tsjechië en Frankrijk ook SCSN zullen gaan gebruiken. Het zou geweldig zijn om het complete order-to-cash proces in al onze Europese vestigingen te automatiseren," zegt Branco. Door gebruik te maken van SCSN worden de interne processen en productiviteit verbeterd, ook die van klanten. Digitaal ondernemen met andere branches binnen Europa wordt gemakkelijk gemaakt. De basis om de maakindustrie te behouden en te laten groeien.
Tips voor Digitalisering
Branco heeft een belangrijke tip voor bedrijven die de stap naar digitalisering willen maken: "Zorg ervoor dat je masterdata op orde is. Dit is cruciaal voor een succesvolle integratie. Zowel de klant als wij moeten over de juiste gegevens beschikken om een soepel proces te garanderen.
"Daarnaast is het effectief en efficiënt om zo veel mogelijk gebruik te maken van standaardisatie. Iets waar SCSN enorm bij helpt doordat het een uniforme standaard is”
"Door te investeren in automatisering en gegevensuitwisseling kunnen bedrijven zoals Fabory niet alleen hun interne processen verbeteren, maar ook hun klantrelaties versterken en hun marktpositie verder uitbouwen."